Professionals en pers

deze pagina is nog in opbouw

Nov 27, 2018

Werkt de aanpak van kindermishandeling en partnergeweld?

Veilig Thuis

Dit is de eerste factsheet in een reeks die gaat over de resultaten van het onderzoek in de dertien regio’s van Veilig Thuis.

In deze factsheet geven we inzicht in de achtergrondkenmerken van de deelnemende gezinnen, de ernst van het geweld, hun trauma’s, welbevinden en ontvangen hulp in de eerste periode.

Nov 13, 2017

Rapportge Veilig Thuis 1e halfjaar 2017

In deze rapportage schetst het CBS een beeld van de kwaliteit van de Beleidsinformatie Veilig Thuis in het 1e halfjaar van 2017. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van de Veilig Thuis organisaties. De kwaliteit en onderlinge vergelijkbaarheid van de aangeleverde informatie is onvoldoende om betrouwbare beleidsinformatie over kindermishandeling en huiselijk geweld samen te stellen.

May 08, 2017

Cijfers kindermishandeling en huiselijk geweld 2016

Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft de voorlopige cijfers over kindermishandeling en huiselijk geweld in het eerste en tweede halfjaar van 2016 gepubliceerd. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van Veilig Thuis organisaties. Een landelijk cijfer is niet te geven.

De kwaliteit en onderlinge vergelijkbaarheid van de aangeleverde informatie is minder dan vooraf gedacht. Vanwege de slechte onderlinge vergelijkbaarheid in de cijfers per Veilig Thuisregio zijn er geen landelijke cijfers opgenomen in de tabellen. Het CBS heeft de cijfers verzameld in opdracht van de ministeries van VWS en VenJ, en de VNG.

Jul 15, 2018

Nieuwe brochure 'Als u wordt gestalkt'

Movisie

Er is een nieuwe versie verschenen van de politiebrochure 'Als u wordt gestalkt'. De brochure legt uit wat stalking is, wat iemand er zelf tegen kan doen, wat de politie doet en wat een slachtoffer kan verwachten van rechtsbijstand en andere hulpverlening.

Contactinformatie

Pers en media